Golfsverige är fantastiskt.

Det finns massor av berättelser, upplevelser och människor i Golfsverige som kan inspirera din golf och utveckla sporten, banorna och klubbarnas verksamhet. Idag finns också nya sätt att ta till sig information om golf – framför allt digitalt.

Upptäck fler sidor av golfen.

Under 2020 kommer du som medlem i en golfklubb, genom Svenska Golfförbundets nya mediasatsning, att få ett bredare smörgåsbord av innehåll med både papperstidning och nya digitala tjänster. Vi ger dig djupare reportage och fler perspektiv på idrottsutveckling och golfens roll i samhället.

Ny medlemstidning från 2020.

I juni 2020 dimper första numret av nya tidningen Golfa! ner i din brevlåda. Med ett bredare innehåll och ny journalistik kommer du som läsare få upptäcka mer och fler sidor av golfen.

Förlaget Egmont Publishing kommer att fortsätta ge ut tidningen Svensk Golf som från maj 2020 blir prenumerationsbaserad. Mer info på svenskgolf.se/2020.

Du väljer vad du vill följa.

Tidningen Golfa! kommer att ges ut fyra gånger per år (tre nummer 2020). Utöver detta får du ett smörgåsbord med digitala möjligheter du kan välja innehåll från.

  1. Behöver jag göra något för att få den nya tidningen?
  2. Nej, du behöver inte göra något. Den nya tidningen Golfa! kommer att skickas ut med ett nummer per hushåll precis som Svensk Golf gör idag.

  3. Vad händer med tidningen Svensk Golf?
  4. Tidningen Svensk Golf kommer att fortsätta ges ut med samma utgivningstakt som idag men blir från maj 2020 prenumerationsbaserad.

    Tidningen ges ut av förlaget Egmont Publishing som äger varumärket Svensk Golf. Mer om vad som händer med Svensk Golf nästa år och hur du kan prenumerera finns på: svenskgolf.se/2020.

  5. Vad kostar den nya tidningen?
  6. Den nya mediasatsningen med tidningen Golfa! och nya digitala tjänster ingår i den medlemsavgift din golfklubb betalar till Svenska Golfförbundet.

  7. Vad blir det för innehåll i den nya tidningen?
  8. Innehållet i den nya medlemstidningen riktar sig till dig som golfspelare. Anslaget blir annorlunda jämfört med Svensk Golf och ska inspirera till utveckling av Golfsverige.

    Genom intressanta temanummer ska Golfa! lyfta fram fler perspektiv på klubbliv, framtidsfrågor, hur spelet kan utvecklas, hur golfbanor kan sättas upp, hur jämställdheten kan bli bättre, hur vi ska möta hållbarhetsperspektivet och mycket annat.

  9. Var kan jag ta del av det digitala innehållet?
  10. Den digitala delen av den nya mediasatsningen omfattar flera olika delar där fokus ligger på att du själv ska kunna välja vilken typ av golfnyheter och golfinnehåll du ska få. 

    Var och hur detta kommer att fungera återkommer vi till under vintern 2019/2020.